Våga vara dålig!

Tänk så enkelt allt hade varit om vi kunde ALLT, DIREKT!
På nya jobbet, vid kursstarten och när en ska lära sig segla, typ.
Rätt tråkigt egentligen om jag tänker efter...
 
Ofta vill jag just det. Vara bäst, på allt, direkt.
 
Rätt omöjligt och rätt jobbig tanke eftersom jag blir arg på mig själv när jag misslyckas att leva upp till det kravet.
 
Genom att sänka kraven och vara snällare mot mig själv tror jag att jag skulle må bättre. Vi är så himla många människor som lever tillsammans och det blir så jobbigt om alla ska vara bäst. Om vi istället låter alla få vara bäst på något och sedan "utnyttjar" varandra blir det förmodligen både roligare och lättare att leva.
 
Eller vad tror ni?
 
 
Jag kommer aldrig bli bäst på att stå på händer men jag vågar och jag gör mitt bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0